Ślubny Ambaras » Blog » Porady Ślubne » Organizacja ślubu – Rzeszów i okolice

Organizacja ślubu – Rzeszów i okolice

Mieszkacie w Rzeszowie lub innym miejscu na Podkarpaciu i planujecie ślub i organizację wesela? Dobrze trafiliście! Tutaj przeczytacie o tym, jak zacząć przygotowania, co koniecznie w trakcie przygotowań uwzględnić, na co być przygotowanym oraz jak być kreatywnym i zaskoczyć gości, czyniąc ze swojego wesela wyjątkowe wydarzenie, które na długo zapadnie w pamięć nie tylko Wam, ale i wszystkim Waszym gościom!

Jak znaleźć salę weselną na Podkarpaciu?

Znalezienie sali weselnej w pobliżu kościoła czy urzędu, w którym planujecie wziąć ślub nie powinno być w Rzeszowie i okolicach problemem. Różnorodnych opcji naprawdę nie brakuje – przez modne wnętrza i budynki w stylu rustykalnym po wykwintne, luksusowe sale w hotelach i nowoczesnych dworkach w stylu glamour. Wybierając salę weselną, należy kierować się kilkoma kryteriami: odległością od miejsca zaślubin, charakterem budynku, scenerią oraz oczywiście – i prawdopodobnie w pierwszej kolejności – ceną. Zakres cen za tak zwany „talerzyk” dla jednego gościa w różnych miejscach jest bardzo szeroki, choć można w tym miejscy nadmienić, że w stosunku do innych regionów Polski ceny w Rzeszowie i okolicach potrafią być bardzo atrakcyjne. Odwiedzając salę weselną, która Wam się spodobała, zadawajcie managerowi jak najwięcej pytań – czy to odnośnie menu, dodatkowej oferty, ułożenia stołów, czy też dekoracji, które może Wam zaoferować w cenie talerzyka itd. Chodzi też o to, żeby wybadać, czy osoba, która będzie odpowiedzialna za Waszą weselną imprezę na sali, podchodzi Wam osobowościowo – czy złapaliście wspólny kontakt, czy sprawia wrażenie profesjonalisty w swoim fachu, czy się dobrze rozumiecie.

Zespół czy DJ – by muzyka rwała do zabawy

Nie ma nawet chyba za bardzo jak wyobrazić sobie zabawy weselnej bez muzyki. W tym temacie każdy ma własne preferencje, dlatego najlepiej nie sugerujcie się czyimkolwiek zdaniem, tylko we dwoje rozważcie, czy wolicie zatrudnić na wesele DJ-a czy kapelę. Oferta muzyki i wodzirejki na imprezy w Rzeszowie i okolicach jest ogromna, podobnie zakres cen za te usługi – szeroki. Zestawienie kosztów za usługi DJ-a i zespołu muzycznego nie pozostawia najmniejszych wątpliwości, że wynajęcie DJ-a jest zwykle opcją tańszą. Ceny za wesele u różnych DJ-ów mogą wprawdzie dalece różnić się między sobą, ale wynagrodzenie dla jednej osoby i tak zawsze będzie mniejsze niż gaża dla zespołu złożonego z kilku muzyków. Obie opcje – zespół grający na żywo, jak i muzyka z konsolety – mają swoje plusy i minusy. Więcej na ten temat przeczytacie we wpisie: „DJ czy zespół: O muzyce na weselu słów kilka

Fotografia ślubna na Podkarpaciu – by pozostało dla potomnych

Wydaje Wam się, że wybór fotografa na wesele wcale nie jest aż taki istotny? Ależ jest! To po fotografie właśnie będziecie sięgać za kilka, kilkanaście i kilkadziesiąt nawet lat, pokazując dzieciom i wnukom, jak bawiliście się na Waszym weselu. Chyba chcecie być zadowoleni z Waszych pamiątkowych zdjęć? Szukając fotografa na ślub, bądźcie ostrożni. Za fotografów ślubnych podaje się bardzo wiele osób, którym niestety często brakuje umiejętności, wiedzy i doświadczenia, by zaoferować młodej parze wyjątkowe zdjęcia ślubne, z których zarówno oni, jak i uwiecznieni na nich goście, będą zadowoleni. Pytajcie zawsze o portfolio i uważnie przyglądajcie się zdjęciom. Sprawdźcie, czy pasuje Wam styl zdjęć – kolorystyka, sposób kadrowania, ujęte detale. Spróbujcie wybadać lub zapytajcie wprost, jak dany fotograf pracuje – czy zrobi Wam sesję narzeczeńską, by zobaczyć, jak pozujecie, czy wie, jak wykonywać zdjęcia w kościele itd. Fotografię ślubną cechuje niezwykle szeroki wachlarz cenowy. Nawet za bardzo zbliżoną do siebie ofertę można zapłacić właściwie każdą cenę. Istnieje jednak pewna ogólna zasada podpowiadająca, ile warto wydać na ślubną fotografię – przyjmuje się, że optymalny koszt usługi fotografa ślubnego wynosi mniej więcej 10% całego budżetu weselnego młodej pary. Nie jest to oczywiście reguła absolutna, jednak zwykle się sprawdza.

Atrakcyjne pomysły na atrakcje weselne?

Jeśli wybraliście już najważniejszych usługodawców, prawdopodobnie przyszedł czas na burzę mózgów w temacie, jak urozmaicić zabawę weselną, jak nadać jej smaczku i zaskoczyć pozytywnie gości. Dostępnych na rynku atrakcji weselnych jest aktualnie multum, aż nie idzie się momentami we wszystkim połapać. W całej Polsce, nie tylko na Podkarpaciu, standardem stała się już fotobudka – także nietypowe jej wersje, takie jak fotobudka w samochodzie, fotolustra itd. Coraz bardziej popularne stają się pokazy barmańskie, jeżdżące bary Prosecco, wózki z watą cukrową czy lodami rzemieślniczymi. Wzmożonym zainteresowaniem par młodych na Podkarpaciu cieszą się też wesela, na których zamiast wódki serwuje się różnorodne rodzaje wina lub smakowe nalewki domowe. W ostatnich latach odbywają się również nierzadko wesela tematyczne – w stylu konkretnej dekady XX wieku, w stylu marynistycznym, w stylu hawajskim… W tym temacie jedynie kreatywność ogranicza młode pary, ponieważ usługodawcy sprostają każdemu wyzwaniu. Jeśli przytłacza Was ogrom dostępnych atrakcji, nie wiecie na co się zdecydować i jak znaleźć dobrych usługodawców w Waszym regionie, możecie poprosić o pomoc profesjonalną konsultantkę ślubną – z pewnością Wam pomoże i dobrze na tym wyjdziecie!

Dlaczego warto skorzystać z pomocy konsultantki ślubnej w Rzeszowie i na Podkarpaciu

Organizacja wesela na Podkarpaciu nie należy do zadań najprostszych. Mieszkając w Rzeszowie lub w innym dużym mieście na terenie Podkarpacia, stoi przed Wami do wyboru praktycznie nieskończenie wiele opcji. Rozglądanie się za atrakcjami weselnymi i usługodawcami, podejmowanie kontaktów, podpisywanie umów… szacuje się, że te wszystkie przedślubne czynności organizacyjne zajmują łącznie nawet do 300 godzin! Pomoc w organizowaniu ślubu mogą zapewnić wprawdzie rodzice, świadkowa, świadek czy zespół druhen lub drużbów, jednak niekoniecznie mogą czuć się oni na siłach doradzać Wam w wyborze najlepszych dla Was opcji. Istnieje jednak osoba niezastąpiona w doradzaniu w ślubnych tematach – organizatorka ślubów, zwana też wedding plannerką lub konsultantką ślubną. Podpowie Wam ona we wszystkich kwestiach organizacyjnych, ekonomicznych i estetycznych. Dzięki konsultantce ślubnej znacznie skrócicie czas poświęcony przygotowaniom, ponieważ praktycznie wszystko może ona zrobić za Was, w zależności od tego, jak wolną rękę jej dacie. Konsultantka ślubna podzieli się z Wami kontaktami do sprawdzonych, godnych zaufania usługodawców, wynegocjuje jak najkorzystniejsze stawki, pomoże się rozliczyć, da praktyczne wskazówki… wyprowadzi na prostą z każdego ambarasu! Korzystając z usług konsultantki ze Ślubnego Ambarasu, macie pewność, że nic niepożądanego nie wydarzy się podczas Waszego wyjątkowego dnia.

Masz pytania dotyczące organizacji ślubu i wesela?

Adres e-mail (pole wymagane)


Treść wiadomości