Ślubny Ambaras » Blog » Porady Ślubne » Organizacja wesela w Małopolsce – FAQ

Organizacja wesela w Małopolsce – FAQ

Organizacja wesela w Małopolsce, zwłaszcza w pobliżu większych miast i w ich serach, nie jest wcale prostym zadaniem, nawet jeśli nie ma się specjalnie wygórowanych wymagań. Organizując ślub i wesele gdziekolwiek, trzeba zgrać ze sobą wiele terminów, dopilnować, by koszty nie przekroczyły wyznaczonego budżetu i realizować płatności w terminie. Trzeba dokonać szeregu decyzji – począwszy od tak ważnych jak wybór sali weselnej, sukni ślubnej czy menu na przyjęcie, po dopasowanie absolutnych szczegółów, na przykład rodzaju spinek do mankietów pana młodego czy stylu manikiuru panny młodej. W obliczu wszystkich wyzwań organizatorskich, widma podjęcia mnóstwa decyzji i przy niewyobrażalnie szerokiej gamie możliwości, jaką oferuje branża ślubna w Małopolsce, łatwo stracić rozeznanie, czego chcemy, czego potrzebujemy i na co nas stać. Poniżej odpowiadamy na najistotniejsze i najczęściej zadawane przez małopolskie przyszłe pary młode pytania, dotyczące początkowej fazy organizacji ślubu i wesela.

ślub w Krakowie, pomysł na sesję ślubną

Na jakiej podstawie wybrać salę weselną w Małopolsce?

Podstawą jest znalezienie sali, w której możecie zorganizować przyjęcie w dogodnym terminie oraz zgranie tego terminu z datą ślubu w urzędzie czy w kościele. Na co zwrócić uwagę, szukając sali weselnej w Małopolsce? Pierwszym krokiem, jaki powinniście podjąć, jest sporządzenie mniej lub bardziej orientacyjnej listy gości weselnych. Lokal musi przede wszystkim oferować określoną ilość miejsc przy stołach oraz dysponować dostateczną przestrzenią na parkiecie, zwłaszcza jeśli planujecie zabawę przy muzyce na żywo. Obok dostępności terminów to właśnie powinien być Wasz nadrzędny filtr. W wyborze sali na przyjęcie weselne uwzględnić należy również jej lokalizację. Najlepiej, jeśli nie będzie się ona znajdować w dużej odległości od kościoła czy urzędu, w którym bierzecie ślub.

Czy w Małopolsce są sale weselne w stylu rustykalnym?

No właśnie. Szukajcie lokali w takim stylu, jaki Wam się najbardziej podoba oraz takich, które dadzą Wam możliwości do zrealizowania Waszych pomysłów, na przykład zezwolą na wjazd do ogrodu fotobudki w postaci samochodu retro, wózka z lodami rzemieślniczymi czy baru Prosecco na kółkach, albo udostępnią altanę i grilla i umożliwią poustawianie kegów z piwem – tak, to wszystko jest w Małopolsce jak najbardziej możliwe! W razie wątpliwości pamiętajcie, że z odrobioną kreatywności i za pomocą odpowiednich dekoracji każdemu wnętrzu da się nadać określony, pożądany charakter, dlatego, jeśli znajdziecie salę niekoniecznie podchodzącą Wam stylem, ale posiadającą inne ważne atuty, nie wahajcie się długo.

ślub plenerowy w małopolsce, strefa relaksu

Czy w Małopolsce są sale weselne w stylu glamour?

Tak, w Małopolsce można również znaleźć niejedną salę weselną w stylu glamour. Są one umiejscowione często w dawnych dworkach i zamkach, ale nie tylko – istnieje także mnóstwo zupełnie nowoczesnych sali w hotelach czy całych luksusowych kompleksów przemyślanych specjalnie pod organizację wesel i ślubów plenerowych, wszystkie w stylu glamour.

Jakie są ceny za sale weselne w Małopolsce?

Koszt talerzyka w Małopolsce, w zależności od umiejscowienia, standardu lokalu i jego oferty, waha się od 120 zł do nawet 700 zł. Ile finalnie zapłacicie, zależy przede wszystkim od tego, na jaki wydatek pozwala Wasz budżet weselny. Przy wyborze sali na przyjęcie weselne cena jej wynajmu i obsługi odgrywa naturalnie jedną z najistotniejszych ról.

Czy w Małopolsce można zorganizować wesele na statku lub barce?

Pewnie, że tak! Takie wesele zorganizujecie wszędzie tam, gdzie jest jezioro, sztuczny zbiornik wodny o przeznaczeniu rekreacyjnym czy szeroka rzeka. Chcąc zorganizować wesele na statku lub barce, musicie wziąć pod uwagę dodatkowy, obok talerzyka, koszt jej wynajęcia. W Krakowie na przykład średnią ceną za 1 h rejsu statkiem po Wiśle jest 2 000 zł netto. Statek nie musi jednak pływać przez całą noc! Możecie zaplanować na przykład rejs jednogodzinny, wówczas ceny najmu będą niższe. Szukając odpowiedniego pływającego lokalu, należy zwrócić uwagę na wszystkie te kwestie, które uwzględnić trzeba także przy wyborze każdego innego miejsca na przyjęcie weselne – ilość miejsc siedzących, przestrzeń na parkiecie, dostępne warianty menu itd. Więcej na temat przyjęcia weselnego na wodzie przeczytacie w innym wpisie na blogu.

Ile kosztuje ślub kościelny w Małopolsce?

To zależy od księdza, który będzie udzielał Wam ślubu. Na wsiach, w małych parafiach, zwykle odpowiedź na pytanie o ofiarę za ten sakrament brzmi „co łaska”. Zdarza się, że w zabytkowych, obleganych przez pary młode kościołach i bazylikach pobierana jest określonej wysokości ofiara na kwiaty i dekoracje – wówczas z reguły jednego dnia ślubów jest wiele, dlatego wystrój ślubny kościoła przygotowywany jest z samego rana, jeden dla wszystkich młodych par.

Kraków, organizacja ślubu, ślub w Krakowie

Ile kosztuje ślub cywilny?

Na terenie całej Polski za ślub w urzędzie zapłacicie 84 zł. Rozwodnik lub wdowiec do zawarcia małżeństwa ważnego w obliczu prawa państwowego potrzebuje dodatkowo odpisu aktu stanu cywilnego, koszt jego sporządzenia wynosi 22 zł.

Pomoc konsultantki ślubnej w Małopolsce

Organizacja wesela w Małopolsce jest tym trudniejsza, że pomimo mnogości i różnorodności ofert, jaką oferuje branża ślubna, również popyt i obłożenie są tam ogromne, dlatego czasami okazuje się, że idealna dla Was opcja w danym terminie jest już niedostępna. I szukanie zaczyna się właściwie od nowa. Szacuje się, że kompleksowa organizacja wesela potrafi zająć nawet do 300 godzin! Dlatego właśnie warto rozejrzeć się za doświadczoną konsultantką ślubną, działającą na terenie Małopolski, która wypracowała w trakcie swojej kariery kontakty do wielu małopolskich firm świadczących najwyższej jakości usługi i oferujących ciekawe, bogate oferty. Ślubny Ambaras to niezawodna pomoc, która na terenie całej Małopolski i nie tylko, błyskawicznie wybawi każdą młodą parę z każdego ambarasu. Konsultantka ze Ślubnego Ambarasu podpowie, którzy usługodawcy najlepiej spełnią Wasze oczekiwania, skontaktuje się z nimi za Was i po starej znajomości uzgodni z nimi naprawdę korzystne ceny, dzięki czemu zaoszczędzicie nie tylko cenny czas, ale i pieniądze! W dodatku konsultantka ślubna posłuży Wam zawsze dobrą radą, praktyczną wskazówką i wesprze w trudnych chwilach – stanie na głowie, żebyście Wy mogli wyłącznie cieszyć się z przygotowań do Waszego wielkiego dnia, a gdy ten nastanie, skupić się wyłącznie na celebrowaniu swojej miłości.

Masz pytania dotyczące organizacji ślubu i wesela?

Adres e-mail (pole wymagane)


Treść wiadomości